Professionaalse õpikogukonna juhtimine (rikastamisprogramm)
Üldinfo: | |
---|---|
Kokkuvõttev lühikirjeldus | Programmi eesmärk pakkuda professionaalses õpikogukonnas osalemise kogemusega õpetajatele täiendusõpet. |
Toimumise aeg: | 23.11.2020 - 07.06.2021 |
Registreerimine avatud | 05.11.2020 |
Registreerimine suletud alates | 23.11.2020 |
Läbiviimise keel | eesti keel |
Maht: |
68 akad. tundi
|
Osalejate arv: | 12 kuni 20 osalejat |
Hind osalejale: | tasuta |
Osalemise tingimused ja hinnainfo: |
Programmi "Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid" alapunkti 8.4 "Haridusasutuse juhtide täiendusõppesüsteemi nüüdisajastamine ja juhtide kompetentside arendamise toetamine" raames toimuva koolituse "Personalijuhtimine haridusasutuses" läbiviimist toetavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.
Koolitus on sihtrühma kuuluvale osalejale tasuta. |
Korraldav asutus: | Tartu Ülikool |
Projektijuht: | Leaanika Parra, leaanika.parra@ut.ee |
Vaatlev partner: | Haridus- ja Noorteamet |
Toimumise koht | |
---|---|
Toimumise koht: | Tartu |
Aadress: | Tartu linn,Tartu maakond, Eesti |
Lisainfo: | Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi õppehoones aadressil Salme 1a, Tartu. Koolituse toimumise kuupäevad on 23. november 2020, 25. jaanuar, 26. aprill ja 7. juuni 2021. Esimene koolituspäev toimub veebikeskkonnas Zoom. Ülejäänud koolituspäevade toimumise vorm selgub detsembris 2020. Koolituspäevade ajakava: 09.45 - 10.00 tervituskohv 10.00 - 12.00 õpe 12.00 - 12.30 lõuna 12.30 - 14.00 õpe 14.00 - 14.15 kohvipaus 14.15 - 16.00 õpe |
Originaalkirje asukoht | Originaalkirje asub siin |
Kirjeldus | |
---|---|
Õpiväljundid: | Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- väärtustab oma liidrirolli nii õppeprotsessi juhtija ja kavandaja kui ka enda ja kolleegide professionaalse arengu suunajana; - mõtestab iseenda kui õpikogukonna eestvedaja rolli ja olulisust õpetajate professionaalse arengu toetajana ja kogu koolikultuuri edendajana; - on isiklikult tutvunud vähemalt kahe erineva õpikogukonna tööga kahes erinevas haridusasutuses ja analüüsinud sellest lähtuvalt iseenda õpikogukonna toimimist või eelnevat kogemust õpikogukonnast; - analüüsib ja mõtestab professionaalse õpikogukonna loomise eesmärke ja kasutegureid järgmistelt tasanditelt - õpetajate professionaalne areng, haridusasutuse töökeskkonna muutumine, haridusvaldkonna arengud; - on omandanud rikastamisprogrammi raames planeeritavate koolitusteemade õpiväljundid: - väärtustab aktiivset kuulamist ja teadvustab selle olulisust õpikogukonna juhtimisel-modereerimisel; - väärtustab lahenduskeskset lähenemist ja on ise kogenud lahenduskeskse vestluse eeliseid; - on vaatlejana osalenud mitme mudeli alusel tegutsevate õpikogukondade töös; - on rakendanud oma õpikogukonnas teadlikult erinevaid töömeetodeid, lähtudes kogukonna liikmete eelistustest õppijana; - on reflekteerinud erinevate meetodite üle, kaasates sellesse oma kogukonna liikmeid. - mõtestab refleksiooni olulisust professionaalse õpikogukonna töös ning oskab toetada teiste õpetajate eneseanalüüsi; - oskab koordineerida asutusepõhise õpikogukonna tegevust vastavalt kooli/lasteaia eesmärkidele, et võimendada koostöö kultuuri muudatusi ja toetada haridusuuenduste levikut. |
Sihtgrupid: | Eesti Hariduse Infosüsteemis EHIS registreeritud koolieelse lasteasutuse, üldhariduskooli ja kutseõppeasutuse õpetajad. |
Eesmärgid: | Programmi eesmärk pakkuda professionaalses õpikogukonnas osalemise kogemusega õpetajatele täiendusõpet. |
Sisukirjeldus: | 1. õppepäev: Tutvumine ja seniste õpikogukonnakogemuste kaardistamine ja võrdlemine Õpikogukond ja selle potentsiaal õpetaja professionaalse arengu toetamisel ning kooli kui õppiva organisatsiooni arengus disainmõtlemise põhimõttel 2. õppepäev: Professionaalse õpikogukonna/ õpiringi külastus Sissejuhatus (eelteadmised antud õpikogukonna eripärast - struktuur, meetodid, juhendamise eeldused, tugimaterjalid, millistel juhtudel sobib just see mudel) Väärtuste roll organisatsioonis/õpiringis Külastatud asutuse õpiringi analüüs ja refleksioon 3. õppepäev: Professionaalse õpikogukonna/ õpiringi külastus Sissejuhatus (eelteadmised antud õpikogukonna eripärast - struktuur, meetodid, juhendamise eeldused, tugimaterjalid, millistel juhtudel sobib just see mudel) Muutuste juhtimine Õpikogukonna eesmärkide seadmine (sense of urgency) Motivatsioon 4. õppepäev: Õpiringi jätkusuutlikkusest muutusteni kogu organisatsioonis Iseseisvad tööd |
Õppevorm: | kombineeritud |
Õppekeskkonna kirjeldus: | Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele ja Tartu Ülikooli õpikeskkonnas Moodle. |
Osalemise eeldus: | - Valmisolek ja võimalus osaleda kõigil koolituspäevadel - Professionaalses õpikogukonnas/ õpetajate õpiringis osalemise varasem kogemus - Professionaalse õpikogukonna/ õpiringi (taas)loomine (oma) koolis, lasteaias vms - Juhtkonna tugi ja juhtkonna esindaja toetus koolitusel osalemiseks ja õpikogukonna moodustamiseks koolis, lasteaias, õppeasutuses |
Lõpetamise tingimused: | Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistusega lõpetamise tingimusteks on:
- osalemine auditoorses õppetöös vähemalt 75% ulatuses; - õpikogukonna moodustamine ja selle töö juhtimine; - portfoolio koostamine ja esitlus; - õpiväljundite saavutamine. |
Dokumendi tüüp: | Tunnistus |
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal: | Maria Jürimäe - MA (eesti filoloogia), Tartu Ülikooli haridusuuenduskeskuse peaspetsialist ja õppekavateooria assistent |
Õppekavarühm: | Kasvatusteadused |
Õpisündmus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel![]() |