Õpetaja innovatsioonilabor - koosloomel põhinevad õpetamispraktikad nüüdisaegseks matemaatika õpetamiseks

Üldinfo:
Kokkuvõttev lühikirjeldus Kursus, mille fookuses on õpikogukondades oskuste omandamine kuidas matemaatika õpetamisel rakendada uudseid õpistsenaariumeid ja digitaalseid õppematerjale.
Toimumise aeg: 26.08.2019 - 22.04.2020
Maht: 156 akad. tundi
  • Auditoorne: 78 akad. tundi
  • Iseseisev töö: 78 akad. tundi
Osalejate arv: 25 kuni 30 osalejat
Hind osalejale: tasuta
Korraldav asutus: Tallinna Ülikool
Projektijuht: Marika Kutškova, marikaku@tlu.ee
Toimumise koht
Toimumise koht: Tallinna Ülikool
Aadress: Narva mnt 25, Kesklinna linnaosa, Tallinn, Harju maakond 10120
URL: https://www.tlu.ee/ulikooli-linnak
Kirjeldus
Õpiväljundid:

Kursusel osalenu:

  • Disainib ja rakendab digitaalsete õppematerjalidega rikastatud uudseid õpistsenaariume ning omab valmisolekut analüüsida nende mõju õpilaste õppimisele;
  • Koostab interaktiivseid veebipõhiseid ülesandeid (H5P-l tugineva teenusega), mis vastavad erinevatele matemaatikateadmiste tasemetele ning rakendab neid õppeprotsessis;
  • Mõistab muutunud õpikäsituse olemust ning selle rakendamise võimalusi;
  • Oskab koostöös kolleegidega (sh koos teiste haridustöötajatega) disainida innovatiivseid õppimist toetavaid lahendusi, toetudes teaduskirjandusele ning parima praktika analüüsile;
  • Mõistab tegevusuuringu rolli õpetaja professionaalses arengus ning omab valmisolekut oma professionaalseid praktikaid analüüsida ja dokumenteerida;
  • Oskab analüüsida õppeprotsessi ning rakendatavaid õpetamispraktikaid toetudes erinevatele klassiruumis kaardistatavatele andmetele;
  • Oskab kasutada õpetajana erinevaid uurimismeetodeid oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks, uurimiseks ja arendamiseks;
  • Panustab õpikogukonna tegevustesse vastutustundliku ja aktiivse meeskonna liikmena, mõistab õpikogukonna vajalikkust. 
Sihtgrupid: Gümnaasiumi matemaatikaõpetajad, kes õpetavad 10.-12. klassi õpilasi.
Eesmärgid: Rakendada matemaatika õpetamisel uudseid õpistsenaariume ning digitaalseid õppematerjale, et muuta matemaatika õppeprotsessi mõtestatumaks, uurimuslikumaks ja tänapäevasemaks ning analüüsida õpisituatsioone õpilaste õppimise, õpimotivatsiooni ja õpioskuste toetamise seisukohast. Kujundada valmisolek ning oskused tõenduspõhiste innovatiivsete praktikate arendamiseks, rakendamiseks ning uurimiseks koostöises õpikogukonnas, toetamaks muutunud õpikäsituse rakendamist nii klassiruumis kui ka avatud õpikeskkonnas.
Sisukirjeldus:

Matemaatiliste ülesannete disain kõrgetasemeliste matemaatilise mõtlemise toetamiseks. Uudsed tunnistsenaariumid tänapäevase matemaatikatunni elluviimiseks. Õppija õppeprotsessi mõistmine ja mõtestamine. Oma õpetamispraktikate analüüsimine ja tegevusuuringu läbiviimine. Digitaalsete õppematerjalide ja stsenaariumite koosloomine ja disain.

Kursusel on koolitajateks: Jüri Kurvits, MA; Marina Kurvits, MA; Kati Aus, MA; Grete Arro, PhD;  Kairit Tammets, PhD.

Õpisündmuse teemad:

 26.08.2019 10:00-17:00

 27.08.2019 10:00-17:00

 02.10.2019 10:00-17:00

 06.11.2019 10:00-17:00

 04.12.2019 10:00-17:00

 08.01.2020 10:00-17:00

 05.02.2020 10:00-17:00

 25.03.2020 10:00-17:00

 01.04.2020 10:00-17:00

 22.04.2020 10:00-17:00

Õppevorm: kombineeritud
Õppekeskkonna kirjeldus: Tallinna Ülikooli õpperuumid. Tagatud on tänapäevased, õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavalt eraldumise võimalused jne. Lisaks kasutatakse õppekeskkonnana vajadusel muuseume, keskkonnahariduskeskusi, koolide ruume jt keskkondi vastavalt õppemeetodi sisule ja õpieesmärkidele.
Hindamisviisid: Arvestus
Osalemise eeldus: Töötamine õpetajana. Oodatud on gümnaasiumi matemaatikaõpetajad, kes õpetavad 10.-12. klassi õpilasi ja kes on huvitatud digitaalsete õppematerjalide rakendamise kaudu õppeprotsessi rikastamise võimalustest.
Lõpetamise tingimused:

Õppetöö toimub ülikoolis ühistel õppesessioonidel ning iseseisva tööna aine- või teemapõhistes õpikogukondades õpitut klassiruumis rakendades, analüüsides ning õpikogukonnas jagades ja uurides. Kursuse raames on planeeritud kokku 10 kontaktpäeva ning iseseisev töö 78 h ulatuses. Õppijad disainivad ja uurivad iteratiivses protsessis (EDUlab meetodit järgides) uusi ja innovatiivseid õppematerjale või meetodeid - fookusteemad sõltuvad EDUlab uuringute ja projektide sisust ning osalevate õpetajate vajadustest ja huvidest.

Kursusesiseselt moodustatakse väiksemad õpikogukonnad ehk õpigrupid. Protsessi on algusest peale kaasatud ülikooli uurijad, et toetada tõenduspõhiste praktikate rakendamist ning süsteemset andmekogumist innovatsioonilaborites. Lisaks kaasatakse vastavalt uuendusliku meetodi sisule vajadusel laiemasse õpikogukonda õpiprotsessi toetavate osapooltena nt haridustehnoloogid, koolijuhid, tudengid.  

Õppeprotsessi toetab e-keskkond ning kursuse käigus testitud ja analüüsitud parimaid praktikaid jagatakse eDidaktikumis. Õppetööd koordineerib kursuse koordinaator ning juhtiv õppejõud. 

Iseseisev töö: 

Ülikoolis toimuvate kontaktõppepäevade vahelisel perioodil toimub töö aine- või teemapõhises õpikogukonnas ning vastavas õpikeskkonnas (klassiruumis, muuseumis, kogukonnas, internetivahendusel vms). Sama teemaga tegelevad õpetajad rakendavad ühiselt disainitud praktikaid, koguvad ja analüüsivad andmeid ning jagavad tulemusi õpikogukonnas. Oluline osa on õpetajate eneseanalüüsil ja refleksioonil nii iseseisvalt kui õpigrupiga.

Dokumendi tüüp: Tunnistus
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus: Magistrikraad, täiskasvanute koolitamise kogemus vähemalt 5 aastat, valdkonnas tegutsemise kogemus vähemalt 3 aastat. Kursuse läbiviijate valikul lähtutakse põhimõttest, et kaasatud oleks Tallinna Ülikooli kompetents, praktikud haridusmaastikult ja koolitajad, koostööpartnerid, eksperdid teistest organisatsioonidest.
Õppekavarühm: Hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm
Õpisündmus viiakse läbi Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi toel
ESF logo

Registreeri

Tagasi kalendrisse